یکی دیگر از محله های تهران که قبلا به صورت روستایی بوده است  و بعدها تغییر شکل داده شد، تهرانپارس است. تهرانپارس دارای زمین های زیادی بود که امکان ساختن ملک بر روی آنها وجود داشت.
فردی زرتشتی مذهب به نام هرمز آرش این زمین ها را که در حدود 36 میلیون متر مربع وسعت داشتند را و شروع به ساختن محله کرد و از آن پس این منطقه تهرانپارس نام گرفت.
تهرانپارس کنونی از شمال با بزرگراه بابایی، خیابان استخر و محله قنات کوثر در ارتباط است و از شرق با بلوار پروین، جوادیه و گلشن و از غرب با بزرگراه شهید باقری، کوی نارمک و اوقاف و از جنوب هم با خیابان دماوند، محلات آشتیانی و سرخه حصار مربوط می شود.
قسیمت زمین های تهرانپارس یکسان نیست و در قسمت های غربی آن قیمت ها به مراتب بیشتر از قسمت های شرقی آن است و در شهرک هایی همچون امید، پارس، فرهنگیان و… قیمت ها بسیار بیشتر است که البته این منطقه ها از منطقه های شرقی بسیار مدرن تر نیز می باشند. قشر ساکن نیز بیار مرفه تر می باشند.
 برخی قسمت های شهرک هنوز نام های قدیمی خود را دارند که از آن جمله می توان به كادوس، زرين ، رشيد ، رستم ، گيو و پارسيان اشاره کرد. این منطقه که در شمال شرق تهران قرار دارد دارای آب و هوای سردو نسبتا مطبوعی می باشد. تهرانپارس دارای چهار فلکه می باشد که فلکه ی اول به قمر بنی هاشم و سوم نیز به سجادیه اخیرا تغییر نام داده اند.
 از تهرانپارس بزرگراه هایی رد می شوند که از جمله آنها می توان به رسالت، زین الدین و باقری اشاره کرد.  بلوار اصلی این منطقه نیز آرش تیرانداز نام داشت که پس از تغییرات پی در پی سرانجام به آِت الله خوشوقت تغییر نام داد.
در جایی که تهرانپارس کنونی قرار دارد چندین روستا قرار داشته است که دو مورد از آنها عبارت اند از: مهدی آباد و مجید آباد که در پایینتر مفصلا به توضیح درباره شان می پردازیم.
 در بالاتر اشاره شد که فردی به نام هرمز آرش 36 میلیون متر مربع از زمین های محله را اری نمود. قبل از هرمز آرش، این زمین ها مربوط به خاندان ابوالقاسم بختیار بود. بعدها تهرانپارس به دست مهندسان فرانسوی طراحی شد. مدتی نیز امریکایی های مقیم ایران در تهرانپارس زندگی می کردند که با انقلاب سال 57 از ایران خارج شدند.
ایران ماوا با اجاره آپارتمان مبله تهران همراه شماست.
در بالا گفتیم که به توضیح درباره ی روستاهای مجید آباد و مهدی آباد می پردازیم:
مهدی آباد در دهه ی 30 هجری تبدیل به مخروبه شده بود و امروزه نیز اثری از آن بر روی نقشه نمی باشد. مسبب اصلی این امر نیز آمریکایی ها بوده اند که قنات روستا را اری کرده و به همین دلیل باعث تخریب روستا شدند.
مجید آباد نیز روستایی قدیمی در شرق تهران بوده است که امروزه نیز به حال قبلی خود است.نام مجید آباد نیز تغییر نکرده  و همان مجید آباد مانده است. باغی در این منطقه است که به دلیلی سرسبزی که دارد مورد توجه فیلمسازان بوده و سریال باغ گیلاس در این باغ ساخته شده است.
گفته شد که این منطقه دارای 4 فلکه است که فلکه ی سوم و اول دستخوش تغییر نام شده اند ولی فلکه های دوم و چهارم به نام پیشین خود هستند ولی به جای آن در ظاهرشان تغییر ایجاد شده است. تقاطعی که در آن بزرگراه رسالت از خیابان تیر انداز عبور می کند را چهار راه تیر انداز می نامند.
شمار کوچه های این منطقه به 60 و همچنین خیابان هایش 11 عدد بوده که از شماره ی 103 تا 123 نامگذاری شده اند. کوچه ها نیز از شماره ی 102 تا 220 به صورت یکی درمیان شماره گذاری شده اند.
از جمله اماکن مهم و گردشگری تهرانپارس می توان به: باغ پرندگان تهران، پارک جنگلی یاس فاطمی، پارک جنگلی لویزان، پارک جنگلی سرخه حصار، پارک پلیس، مرکز سپید، مرکز پارسیان، هتل شهر، فرهنگسرای اشراق و رستم باغ اشاره کرد. لازم به ذکر است که رستم باغ محلی ساخته شده ویژه ی زرتشتیان است.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره آپارتمان مبله تهران در سفرهای شما به پایتخت.

 

منبع :www.iranmavaa.ir